kim jesteśmy?
Woopa to studio strategiczno-brandingowe z siedzibą w Warszawie. Mamy niewielki zespół, gdzie każda osoba jest wyspecjalizowana w swoim zakresie, terminowa i godna zaufania. Nie chcemy się rozrastać, zatrudniać gromady nowych ludzi, powiększać powierzchni biurowych. Nie chcemy zgubić naszego zaangażowania wśród korporacyjnych struktur.
Przed założeniem woopy pracowaliśmy w znanych i nagradzanych polskich agencjach kreatywnych. Praca tam uświadomiła nam, jakie są nasze wartości i w jaki sposób już nie chcemy pracować.
Naszą misją jest wprowadzenie empatii do biznesu.
Uczymy właścicieli firm, jak mogą wykorzystywać empatię jako narzędzie w brandingu, marketingu, komunikacji, sprzedaży i byciu liderem.
Pomagamy w zrozumieniu ewolucyjnych i psychologicznych podstaw tego, co ludzie czują, jak podejmują decyzje, jak nawiązują relacje. Dzięki temu znacząco zmniejsza się przypadkowość działań marketingowych i sprzedażowych. Znika też frustracja, związana z wdrażaniem komunikacji z nadzieją, że coś– cokolwiek–zadziała.
Uczymy, jak z pomocą empatii można budować marki, które naprawdę rozumieją swoich klientów, zmieniają ich życie i tym samym budują lepszy świat. Świat, w którym ludzie są uważni na siebie i innych, dzięki czemu każdy z nas czuje się dostrzeżony, wysłuchany i zrozumiany.
Walczymy z marketingiem opartym o manipulację. Nie akceptujemy nieszczerych relacji biznesowych i narzucania „jedynych słusznych prawd”. Jesteśmy zmęczeni nachalną i niedopasowaną reklamą. Nie widzimy sensu w reklamach z doskonałą ideą i realizacją, zupełnie nic nie wnoszących w życie odbiorcy, nie budujących w żaden sposób relacji z marką.
Skoro emocje leżą u podstaw ludzkich decyzji, to chcemy mówić do emocji. Skupiamy się na rozwiązaniach wartościowych dla klienta. Tworzymy rzeczy, które mają znaczenie i łączą ludzi z marką. Pomagamy w transformacji biznesu przynoszącego frustrację w biznes przynoszący spełnienie.
Cenimy szczerość, uważność i odwagę do dokonywania zmian.
Uznajemy gatunek ludzki za część ekosystemu, na równi z innymi. Kochamy przyrodę, zachwycamy się światem. We wszystkich naszych działaniach bierzemy pod uwagę to, jak wpływają na kondycję Ziemi.
Nie wykluczamy. Lubimy odmienność, fascynuje nas neuroróżnorodność. Cenimy wieloaspektowość myślenia, kultury, języka, zwyczajów i praktyk. Wspieramy walkę o prawa kobiet i osób LGBTQ+.
Jesteśmy etyczną marką. Pracujemy z etycznymi markami.
Skąd nazwa woopa?
W tamtym czasie uwielbialiśmy serial „Przyjaciele”. W jednym z odcinków Chandler Bing próbował naśladować dźwięk bata. Jedyne, co potrafił z siebie wydobyć, to "wah-pah" (które zapisaliśmy jako woo-pa). To było coś, co nas urzekło i wróciło do nas wiele lat później (początkowo jako nazwa gildii w World of Warcraft, a następnie jako nazwa firmy).
Tak powstała woopa.